Helpdesk Geldzaken
Inwoners kunnen bij de Helpdesk Geldzaken binnenlopen voor al hun vragen over geld, snel inzicht in inkomsten en uitgaven en gratis advies.

De eerste Helpdesk Geldzaken is gestart in Laak, omdat 67% van de inwoners van dat stadsdeel het huishoudboekje niet in balans heeft. Inmiddels is de Helpdesk Geldzaken op meerdere locaties in de stad te vinden, zodat de drempel om de Helpdesk te bezoeken zo laag mogelijk is.
Op www.helpdeskgeldzaken.nl zien mensen waar en wanneer de Helpdesk aanwezig is. Voor steeds meer burgers is de samenleving te complex en ingewikkeld. Onvoldoende zelfredzaamheid is vaak één van de redenen waarom mensen in financiële problemen terechtkomen. De stress en onzekerheid die armoede en schulden veroorzaken, zorgen voor minder doelmatige beslissingen. Dit leidt ongewild tot betalingsachterstanden, schulden en sociaal maatschappelijke schade.
De doelstelling van de Helpdesk Geldzaken is om de energie die nu door vele Hagenaars wordt gebruikt om het hoofd boven water te houden te gebruiken om vooruit te komen. Het doel is om het besteedbaar inkomen te vergroten en mensen financieel te ontzorgen. De projectfase is afgerond en de Helpdesk Geldzaken is inmiddels onderdeel van de reguliere dienstverlening van de gemeente Den Haag.